2014. július 22., kedd

Az első munkahét

Nyáron a munkahelyemen, a youth centre-ben annyira nincs nagy pörgés, mivel alapvetően ide tanítási időszakban járnak a gyerekek, úgyhogy ennek megfelelően az első munkahetem nem is volt megterhelő, aminek igazából örültem is, mert így maradt időm felfedezni a város, vagy legalábbis egy részét. Hétfőn csak körbevezettek a centre-ben és bemutattak a kollégáknak. A centre egy kétszintes épület, az alsó szinten van a manageri iroda, itt végezzük az adminisztrációs feladatokat a számítógépeken, illetve itt tartjuk a megbeszéléseket is. Emellett van egy tornaterem, aminek az egyik végében van egy színpad, illetve még az alsó szinten található egy 'youth café' nevű terem, ahol különböző kézműves foglalkozásokat szoktak végezni, de van itt egy Xbox is TV-vel, és egy nagy vetítővászon projektorral, ha filmezni szeretnének a gyerekek. A felső szint jóval kisebb, itt egy számítógép terem van kb. 15 számítógéppel és egy játékterem, ahol van három pool biliárdasztal, egy csocsó, három ping-pong asztal és egy léghoki asztal.

A youth centre épülete
A staff 6-7 állandó dolgozóból áll, azért vagyok kicsit bizonytalan ebben, mert még mindig vannak páran, akiknek nem tudom a pontos státuszát, mivel dolgozik itt néhány önkéntes is, illetve van, aki csak részmunkaidős. Összesen velünk EVS-esekkel együtt kb. 15-en segítjük a centre munkáját. A legfiatalabb 15 éves, a legidősebb 61, de a lényeg, hogy eddig mindenki nagyon kedves volt, és tök jófejek is, sokat viccelődnek, úgyhogy én is sokat szoktam nevetni... már amikor értem őket. Ugyanis az az angol, amit itt az ír vidéken beszélnek, az meglehetősen távol van attól, amit szépirodalminak neveznek, vagy legalábbis amihez én hozzászoktam eddigi életem során :) Erre persze valahol számítottam is, de azért még így is meglepődök, hogy néha mennyire ötletem sincs arról, hogy miről beszélnek :D A legkeményebb dió az idősebbek, illetve a kamaszok megértése. Az idősebbek közül néhányan úgy beszélnek, hogy saját bevallásuk szerint még olykor néhány ír sem érti őket, a fiatalok meg pláne amikor egymás között beszélgetnek, poénkodnak, akkor annyira gyorsak, elharapják a szavakat, illetve olyan szlenget használnak és olyan akcentussal, amire egyelőre esélyem sincs. Úgyhogy néha van, hogy csak ott ülök és bambán mosolygok, mintha érteném miről van szó... :D  Ha hozzám beszélnek, akkor azért jobb a helyzet, de így is volt olykor egy-két félreértés, pl. amikor az egyik srácnál azt hittem, hogy a sült krumplimból kér, és amikor igennel válaszoltam, akkor felállt, és hozott nekem ketchupot... :) Azért most már nyilván jobb a helyzet, mint az elején, de azért még mindig nagyon kell figyelni néha, hogy mit szeretnének, és csak egy-egy szóból kitalálni, hogy mit mondhatnak. De hát ez egy lassú folyamat, tisztában vagyok vele, viszont bízok benne, hogyha majd nagyjából normálisan fogom érteni ezt a fajta angolt, akkor utána már kevesebb gondom lesz a különböző akcentusokkal a világ más részein is. Persze majd meglátjuk :)

A srácok activity közben az udvaron
Alapvetően ez a hét a nyári táborokra való felkészülésről szólt, mivel most nyáron a youth centre három tábort szervez a gyerekeknek, az első a post primary (13-18 évesek), a második a 10-12 éves, a harmadik pedig a 7-9 éves gyerekeknek szól. Ennek keretében az egyik játék a The Cube nevű brit TV-s vetélkedő homemade verziója. Tomnál volt szerencsém épp elkapni egy adást, arról szól, hogy van egy kocka, amiben a játékosnak 7 egymást követő ügyességi feladatot kell megoldania időre, amire összesen 9 élete van. A lényeg, hogy a műsor nagyon profi, és elég izgalmasra van megcsinálva, nekem nagyon tetszett, nem lepődnék meg, ha pár éven belül Magyarországon is megvenné valamelyik csatorna a licence-et. Nagyjából 50 fajta játék van a műsorban, különböző nehézségűek, ebből csinált meg Shaun, Tom mellett a másik gondnok kb. 10-et, méghozzá a saját kezével faragta ki, hegesztette össze a játékokat, nem semmi! Ezeket próbálhattuk ki, illetve meg is kellett ismernünk őket, mert a táborban egy-egy játéknak a felügyelői voltunk.




Jelenleg egyetlen olyan stabil munkánk van Ruttal, ami minden héten ugyanakkor van, ez pedig a péntek esti bingó, amit a centre szervez. Ilyenkor kb. 400 ember jelenik meg a városból és környékéről, és a tornateremben bingóznak nagyjából 2 órát, ami előtt nekünk a centre shopjában kell segítenünk eladóként (ez amúgy nagyon kemény angol lecke, mivel mindenféle ember mindenféle akcentussal jön oda hozzád, hát nem mondom, hogy mindig elsőre tudtam mit kérnek... :) ), utána pedig a székek elpakolásában és a takarításában. A legizgalmasabb feladatunk a bingó alatt van, mivel ilyenkor néha vissza kell olvasni a számokat a mikrofonba a színpadon ülő embernek, és mivel én egyáltalán nem voltam tisztában a bingó szabályaival, eleinte volt néhány félreértés, amivel egy hangyányit feltartottam 400 ember játékát, de szerencsére nem volt belőle gond sosem, megértőek voltak :)

A tornaterem játék...
...és bingó közben.


A héten egyébként még jött néhány gyerek délutánonként játszani, úgyhogy ilyenkor láthattam azt, hogy milyen lesz majd valószínűleg szeptembertől egy átlagos munkanap: focizni és activity-zni kellett velük :) Tehát egyelőre úgy néz ki, hogy a munka nem lesz vészes, de ezt igazából szeptembertől, nyári szünet után tudom majd megmondani, akkor indul be a rendes menetrend.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése