2014. július 13., vasárnap

Első nap (2.) - megérkezés Tullamore-ba

Kilbegganból Bill, a Youth Centre managere, vagyis a főnököm vitt el kocsival Tullamore-ba a házhoz, ahol lakni fogok a következő egy évben. Itt találkoztam Ruttal, Robertával és Silviával. Rut egy spanyol lány, aki a projekt másik EVS önkéntese, vele lakok közös lakásban egy évig. Roberta a ház tulajdonosa, Silvia pedig szintén egy spanyol lány, aki egy újságírói ösztöndíjjal van itt a következő hat hétben, ő Roberta lakásában lakik. Egy kis ismerkedős beszélgetés közben befutott Laia is, aki Roberta unokáinak lesz az au-paire a következő hónapokban (szintén spanyol), bár ő egy másik közeli településen lakik, de épp akkor jött át Robertához a családja, így jött velük ő is. Nagyon kedves volt mindenki már az elején, de ez amúgy is jellemző volt eddig szerencsére mindenhol, mióta itt vagyok Írországban.

A ház udvara

Egy óra beszélgetés után elmentünk négyen (Laia, Rut, Silvia és én) sétálni a városba, ami nagyon kis pofás, barátságos 15.000 fős város, de azért itt nem azt kell elképzelni, amit Magyarországon egy 15.000 fős város jelent. Egyrészt Tullamore egy megyeközpont (Írországban 32 megye van), van pl. plázája, amiben 3D-s mozi is van, de van itt egy csomó pub meg diszkó is, uszoda, kórház, a város szélén pedig egy nagy Tesco, mellette Aldi, és még vagy 3 olyan áruház, amiről sosem hallottam :) Szóval gyakorlatilag mindenféle szolgáltatás elérhető, amire az embernek szüksége van, de emellett egy nyugodt kisváros, nagyon kellemes hangulattal, úgyhogy jelenleg nekem abszolút megfelel. Ha meg pörgésre vágyik az ember, vonattal 50 perc alatt ott van Dublinban, szóval ez sem akadály.


Egy tipikus Tullamore-i bár

A séta közben véletlen összefutottunk Tommal, aki a Youth Centre gondnoka és már ismerte Rutot, mivel ő két héttel előttem érkezett (nekem még akkor szakdolgozatot kellett védenem az egyetemen), aki azonnal meg is hívott magához minket másnap ebédre, illetve egy kis túrára a Boora nemzeti parkba, ami egy tőzegláp-szerűség, ahol van egy csomó szabadtéri szobor is, elég érdekes egy hely. Emellett Tom megemlítette, hogy ismer egy magyart, aki a környéken él, és azonnal fel is hívta telefonon, majd a kezembe nyomta, úgyhogy már magyar ismerős is van kint :)

A városi park

A séta után visszamentünk a házba, ami szintén nagyon tetszik, teljesen meg vagyok vele elégedve, egyedül a fürdőszoba kicsit fura, egyrészt a klasszikus külön meleg és hideg vizes csap, aminek a létjogosultságát még mindig nem értem. Miért jó az, hogy az egyik csapból jéghideg, a másikból meg tűzforró víz folyik, meg tudja ezt nekem valaki magyarázni? :) A másik dolog a zuhany. Ilyennel én most találkoztam először, van a falon egy kis műanyag doboz, amin be lehet állítani, hogy mennyire legyen meleg, illetve hideg a víz, és van rajta egy darab gomb, amivel megnyitod a zuhanyt, illetve elzárod. Ez így elméletben jól hangzik, csak sajnos a gyakorlatban nem ritka, hogy egyik pillanatban még jó a víz, majd kb. 3 mp alatt jéghideg lesz, aztán ugyanennyi idő múlva tűzforró… De ez legyen a legnagyobb problémám :)

Egy tipikus városszéli ház

A főutca

Írországban a legtöbb dolog nemcsak angolul, de írül is ki van írva

Este még gyorsan elmentünk sörözni egy kicsit egy helyi pubba, ami nagyon feelinges volt, a 4.40 eurós sör már kevésbé... tudom én, hogy itt kicsit más árkategóriával dolgoznak, és hogy nem szabad átszámolni az árakat, csak hát azért mégsem ehhez szoktam :) Itt jegyezném meg, hogy kb. este 11-kor indultunk el otthonról, és ekkor még kicsit világos volt, amit én személy szerint imádok, és még mindig örömmel konstatálom minden este, hogy itt ilyen későn sötétedik :)

Az első írországi söröm helyszíne :)

Kb. hajnal 1-kor már el is indultunk haza, s ezzel véget is ért az első napom Írországban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése